بازدید روز شنبه موزخ93/11/18 دکتر مهرمحمدی از پردیس شهید مطهری
بنام خدای منان
باسلام و وصلوات برمحمد وآل محمد گزارش بازدید دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پردیس شهید مطهری زاهدان استان سیستان وبلوچستان به شرح ذیل به استحضار می رسد که ابتدا راس ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه مورخ 18/11/93در محل فرودگاه زاهدان با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان سیستان وبلوچستان دکتر کاظمی سرپرست پردیس شهید مطهری زاهدان با معاونین سرپرست پردیس رسا لت خواهران با معاونین وحجت السلام حاج آقای میری نماینده نهاد رهبری درامور دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید مطهری )مورد استقبال گرمی قرارگرفتند وبلافاصله جهت ذکر فاتحه در ایام دهه فجر به مزار شهدای شهرستان زاهدان عزیمت نمودند وبا حاضر شدن بر سر تربت پاک شهیدان خصوصا شهدای دانشجو واهدائ گل با آرمانهای شهداپیمانی مجد د بستند سپس برای دیدار با خانواده شهید دانشجو معلم ابوالقاسم کاروری نسب که در منطقه عملیاتی کربلای 5 به شهادت رسیده حاضر شدند وبا ذکر فاتحه به روح مطهر شهید سخنان خانواده شهید را درباره او گوش فرادادند که از جمله خصوصیات اخلاقی ،زهد وتقوی ،ومداحی و ورزشکاری شهید که توسط برادرش بیان شد. درپایان لوحه سپاس وهدیه ای توسط دکترمهرمحمدی تقدیم خانواده شهید گردید.
وقت دوم که دیدار با مدرسان وکارکنان پردیس های شهید مطهری ورسالت بود در ساعت 18:30دقیقه بعد از ظهر در محل سالن کنفرانس شهید شوشتری پردیس شهید مطهری برگزارشد که حدودا ساعت 10 شب به پایان رسید و به پرسش ها وسوالات طرح شده پاسخ داده شد ابتدا دکتر کاظمی سرپرست پردیس شهید مطهری ضمن خوش آمد گویی وخوشحالی همه از این منت وحضور صمیمانه دراین جمع ابراز خوشحالی نمودند و خواستارشدند که ستاد رو به عدم تمرگز گرایی رفته وفقط اموررا مدیریت و برنامه ریزی کند و برای برنامه ریزی کار گروههایی تشکیل شود. وبرای حفظ میراثی که از امام وشهدا به ما رسیده است وادای دین و خون شهدا ورسالت دانشگاه ومراکز تربیت معلم را به انجام برسانیم و برای این امر تلاش وکوشش در جهت ارتقای کیفیت و راضی به شرایط موجود نباشیم تا جایی که دانشگاه فرهنگیان درامر تربیت معلم روبه تعالی و رشد وتوسعه در سایه یک نظام تربیتی دست یافتنی باشد.
آقای اختیاری معاون آموزشی وپژوهش با توجه به شناختی که از دکتر مهرمحمدی داشتند وی را بعنوان پدر علمی ایران واز بنیان گذار حوزه های پژوهش وعلمی کشور محسوب نمودند که در حوزه آموزش وپرورش و اصلاحات آن تلاش فراوان نموده اند. در مورد تحصیلا ت تکمیلی ودر زمینه محدویت این رشته های تحصیلی و امکان برگزاری آزمون جامع را برای دانشجویان وابلاغ گروهها ی آموزشی پرسیدند.
آقای ملک رئیسی نماینده مدرسان درامورآموزشی جهت پیشبرد و اهداف دانشگاه فرهنگیان مسایل ومشکلات حوزه آموزشی را بیان نمودنداز جمله : وضعیت هئیت های علمی ،اجرای اساسنامه ،چارت سازمانی ، تطبیق وضعیت مدرسین به هیئت علمی .
آقای عباسی از مدرسان عضو شورای راهبردی پردیس شهید مطهری متشکل از کارکنان ومدرسان سوال نمودند که آیا دانشگاه فرهنگیان به یک ساختارجدید نیازداردوبا ذکر یک تاریخچه ای از گذشته تربیت معلم وبیان مفادی از اساسنامه سال 1384(ماده 14و15) وتعاریف دانشگاه ،استاد که به تصویب مراجع ذی ربط و مورد تایید شورای عالی برنامه ریزی آن زمان رسیده بود پرداخت و خواسته ها و انتظاراتی را خواستارشد:تمهید مقدمات قانونی جهت فضایی فیزیکی در مکان ،زمینه ماندگاری و استفاده تجربیات مدرسان ،لحاظ نمودن سابقه خدمات آموزشی و پژوهشی مدرسان از مراکز سابق ،زمینه مقالات و فرصت مطالعاتی .
آقا ی ایرانی از مدیران سابق ومدرسان فعلی و مفاخر پردیس شهید مطهری به بیان نقطه نظرات خود در زمینه اداری پرداخت وضمن تبریک دهه فجر ویاد شهدای گرانقدرانقلا ب و بزرگانی چون شهید رجائی وباهنر را افتخاری به جامعه معلمین دانست که اهداف دانشگاه فرهنگیان را تربیت نسل آینده دانست وبه مسایل امنیتی معلمین و پراکندگی جغرافیایی منطقه وسختی ها ودشواری های آن همچنین حضور پرشور معلمین و دانشجومعلمین را در جبهه های حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس خواستار یکسان سازی و همترازی هئیت علمی داخلی با استاتید وزارت علوم شدند ،عدم اجرای حق نوار مرزی ،عدم نبود درجه بندی در پردیس ها ، اجرای مصوبه های مربوط به جانبازان وبازنشستگی در دانشگاه فرهنگیان ،پذیرش دانشجو برای سال آینده و کمبود فضای آموزشی ،کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی .
آقای فیض از اساتید و مدرسان پردیس شهید مطهری با بیان اینکه ضمن ایمان به دکترمهرمحمدی در برگزاری سمینارها و کنفرانس های داخلی و بین المللی علت سرپرست بودن دانشگاه و پردیس ها را سوال نمودند و تحول در زمینه روش تدرس زبا ن انگلیسی را خواستار شدند .
آقای کیخا از کارکنان پردیس شهید مطهری خواستار تعیین وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و بهره وری همکاران اداری که درحال تحصیل در تحصیلات تکمیلی مقطع فوق لیسانیس خود هستند وتقاضای تبدیل به مدرسی را دارند ،عدم پرداخت اضافه کار کارکنان اداری و رفاهی آنان و اسکان رایگان در سایرپردیس ها راخواستار شدند.
خانم جهانشاهی مدرس پردیس رسالت خواهران کاستن زحمات همکاران واینکه ما تعلیم یافته مکتب اسلام محمدی هستیم خواستار یک تقدیر درحد شئون و مقام مدرسان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاههای کشور شد ازجمله تفا وت مسایل رفاهی با سایر دانشگاهها.
آقای دلدار مسئول امورمالی به بیان مسایل وکمبودها واعتبارات مالی و نابسامانی وبدهی به بازار پرداختند.
آقای گلوی معاونت فرهنگی با بیان اینکه فقط کافر از رحمت خداوند نا امید می شود به کاستی های فرهنگی بخاطر اعتبارات مالی از جمله در مورد سالن ورزسی و کنده شدن کف پوش آن که مدت 30 سال از کارکردآن می گذرد ونبود دیگر وسایل ورزشی ، کمبود فضای خوابگاهی ، وسایل کهنه سلف و فرسوده بودن آنها، عاقبت نیروهای ماموراز سایرجاها
سخنان دکتر مهرمحمدی :
با ذکر خوشحالی از این بازدید وتشکر از جمع همکارا ن بیان نمودند که چارت در هئیت امنا امضا شده و اکنون مرحله عملیات اجرائی آن آغاز شده در سال 93 در سه جلسه هئیت امنا تشکیل شده است در صورتیکه قبلا ممکن بوده است سالی یکبار این جلسه تشکیل شده باشد.مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و برای برگزاری مصوبات و موفق شدن به گرفتن امضای رئیس جمهوری کار بسیار بزرگی بوده است که چه بسا خون دلهای فراوانی در این زمینه خورده شده است مصوبات به 30 فقره میرسد ازجمله موارد مهم آن تشکیلات و ساختار دانشگاه فرهنگیان است که تحولی در مراکز استانها از لحاظ تشکیلاتی ایجاد می کند از جمله پیش بینی معاونت تضمین کیفیت و تعیین بخش معلیمن و بالندگی حرفه ای وارزشیابی ونظارت ،مرکز هوشمند سازی که از اداره به مرکز ارتقا پیدا کرده است و اجراسازی آن از قبل از امضا مصوبه که از زمان هوشمند سازی اتفاقات خوبی در دانشگاه افتاده و یکی استفاده از تکنولوژی های جدیدitمی باشد منجمله طراحی سامانه ویژه فرنگیادامی یاشد که در بستر دنیای امروزمجازی که در مرحله بعدی شبکه اجتماعی دانشجویان است که افتتاح و بهره برداری خواهد شد کانونها و انجمن های تخصصی دانشجویان جهت ارتباط ایجاد شده است و عضویت های مختلف از دانشگاههای دیگر در انجمن ها و بسترهای مجازی عضو هستند ،شبکه مجازی مشاوران که مربوط به خود دکتر مهرمحمدی است و دارای یک تالار گفتگو هستند ، طراحی دروس در فرهنگیادا با عضویت حدود40 تا50 نفر مدرس فعلا شروع شده است واین باید ارتقا یابد به تعداد بیشتر،را ه اندازی دفتر عمومی و بین الملل و تشکیلات مستقل در سطح سازمان مرکزی ایجاد مدیریت یکپارچه در سطح استانها (لایه استانی )فعلادارا ی چالش است که بقیه اعضامعتقدند این یک کانونی را ایجاد می کند که پردیس ها از 64 تاتبدبل به 32 پردیس می شوند . تشکیل 6 کارگروه جداگانه برای تشکیلات جدید و 1500صفحه برای اتفاق هایی که باید بیفتد را داریم که چه تصمیاتی برای سازمان مرکزی و پردیس ها توصیف شده وتصمیم نظارت و ارزیابی در ستاد مرکزی نگه داری می شود وبقیه تصمیات به استانها واگذار می شود در گام اول در 8 استان و مراکزتابعه ( خراسان رضوی ، اصفهان،مازنداران ،تهران ،خوزستان،آذربایجان غربی ،فارس) این ساختارتشکیلاتی کار برزگی است که با درایت اجرا می شود .
در مصوبه ماده 4 اساسنامه که مدرسان می توانند تبدیل وضیعت به هیئت علمی پیدا کنندکه باید 10 سال از خدمت آنان باقی مانده باشد .
خوشحالی وصف ناپذیر از دریاقت مصوبه است که انقلابی در مجموعه دانشگاه فرهنگیان ایجادمی کند که اگر این کار صورت نمی گرفت خطر انفجاریک بمب ساعتی وجود داشت و با اینکار در پوش خطر این امر برداشته شد .
برای تغییر وضعیت مدرسان مصوبات وزرارت علوم باید اجرا شود وامتیازات کسب شود و مشکل دانشگاه فرهنگیان گروهی اجرا کردن است آن است ابلاغ ها که صادرشد بتوانیم تا 10 پایه منظور شود و تغییر پایه بتوانیم داشته باشیم در صورت کم شدن حقوق یک تفاوت تطبیق به فرد داده می شود که تغییر وضعیت مدرسان دوام دارد فقط تفاوت تطبیق در بازنشستگی اعمال نمی شود
برای بازنشستگی پرسنل مشکلی وجود ندارد ومسایل با این سازمان حل شده واحکام فعلی مبنابرای بازنشستگی فرد قرار می گیرد .
همترازی به صورت 100درصد پرداخت می شود و مبنا محاسبه حقوق است قبلا 80 درصد برای همترازی محاسبه می شده است کسانی که بالای 55سال دارند در مصوبه ای دیگر باید تصویب شود و مشمول همترازی نمی شوند ما خواستاریم که امتیازات وزرات علوم را برای همکاران عضو هیئت علمی پرداخت برای پرداخت مبلغ حق التدریس که 50/1ضابطه ردیف 1و2 حکم استخدامی است مگر در صورتی که کمبودهای اعتباری جوابگوی این امر نباشد .
امتیزات وام و تسهیلات را بتوانیم برای کارکنانمان فراهم کنیم .
ادامه تحصیل مدرسان وبورسیه با امکان دو برابر اینکه خدمت باقیمانده داشته باشند (8سال)
پیگیری حق نوارمرزی توسط دکتراز تهران برای پردیس های سیستان وبلوچستان .
تعدادی ازابلاغ مدیران گروههای آموزشی امضا شده است وبا قیمانده نیز امضا خواهد شد .
برای مقالات علمی ،پژوهشی ،کنفرانس داخلی وخارجی محدویتی وجود ندارد و بودجه پژوهشی بسیار قابل توجه ای دیده شده است ، مگراینکه نتوانیم این بودجه را جذب کنیم .
بازنگری در آموزش زبان انگلیسی نیاز است که در آخرین برنامه آموزشی دانشگاه حضور استاد جک سی ریچارد دعوت شده است دکتر دری نژاد رئیس کارگروه زبان است که می توان با او ارتباط برقرار کرد.
در مورد تقلیل واحدهای درسی رشته های کارشناسی تبصره ماده23 دانشجویان باید در رشته های معارف اسلامی و تعلیم وتربیت اسلامی 35 واحد و 8 واحد کارورزی باید بگذرانند در کل به تعداد150 واحد که البته تعداد آن واقعا زیاد است .
آزمون جامع دانشجویان در پایان فرغ التحصیلی در هر دوره یک اصل فرا منطقی است که یک کلی وجود داردکه از جمع اجزا بزرگتر است این یک اتفاقی است که باید بیقتد و برای احرازقابلیت هاو یک سنجش کیفی در پایان دوره خواهد بود که این یک تکانی به دانشجویان داده است که عده ای گواهی صلاحیت دایم و موقت می گیرند یا اصلا نتوانند گواهی بگیرنند در هر صورت ارتباط بدینوسیله با دانشگاه قطع نمی شود .
والسلام